poniedziałek, 22 lutego 2016

Wykład o Anoreksji

Dnia 19 lutego miałam przyjemność poprowadzić zajęcia informacyjne nt. anoreksji w gimnazjum w Drążnej. Spotkanie było skierowane do dziewcząt klas pierwszych i drugich.


Na spotkanie namówiła mnie Agnieszka Królikowska, nauczyciel języka niemieckiego w szkole, niezwykle wrażliwa i świetnie zorganizowana osoba. To właśnie ona zorganizowała to spotkanie i dopilnowała, aby wszystko przebiegało perfekcyjnie.

Zresztą słowo PERFEKCJA w tym dniu było słowem kluczowym. Od tego zaczął się wykład i taki był temat: CHCĘ BYĆ PERFEKCYJNA!


Spotkania były dwa: osobno dla klas pierwszych i drugich.

Dla mnie były to dość osobliwe spotkania, podczas których szczerze opowiadałam o swoich doświadczeniach z anoreksją i bulimią. Byłam szczerze zaskoczona, że na sali panowała atmosfera żywego zainteresowania tematem oraz duża doza empatii. Myślę, że zarówno uczestniczki spotkań jak i ja na dłuższy czas zapamiętamy ten czas. Pod koniec spotkań padały różne pytania: czy problem dotyczy tylko płci żeńskiej, czy ich waga jest prawidłowa, jak znalazłam siłę do walki z chorobą, czy byłam hospitalizowana, jaka była moja najniższa waga i chyba jedno z najtrudniejszych jakie dotąd usłyszałam, jak się czuję z tym wszystkim...


Ja dziękuję bardzo za zaproszenie i miło spędzony czas, a dla zainteresowanych zapraszam również na krótką relację ze spotkania, dostępną w Gazecie Słupeckiej w najbliższy wtorek ;-)



2 komentarze:

  1. myślę, że taka akcja, w której przemawiają do młodzieży osoby, które mają pojęcie o danym temacie, najbardziej trafia do młodych osób. To bardzo szlachetne i godne podziwu, że postanowiłaś podzielić się z nimi wiedzą w tak interesujący sposób, że jedynie słuchali! Brawo :) Pozdrawiam
    dizlajk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń